De afgelopen weken stonden vooral in het teken van het metaverse. Het Metaverse is een digitale wereld dat verder gaat dan het internet dat we kennen vandaag de dag. Onze sociale interacties, zakelijke transacties en de interneteconomie in het algemeen kunnen in het metaverse een nieuwe betekenis gaan krijgen. Wat het metaverse precies gaat worden is nog onduidelijk. Wat we wel weten is dat het de plek is waar de ‘echte’ wereld en de digitale wereld zich met elkaar vermengen.
Facebook besloot de naam van het moederbedrijf te veranderen naar Meta en kondigde daarbij aan zich te richten op het metaverse. De afgelopen weken schoten metaverse gerelateerde projecten de lucht in, maar volgens Grayscale hebben we het plafond nog lang niet bereikt. Grayscale heeft een rapport gepubliceerd waarin ze een potentieel zien van meer dan $1 biljoen aan waarde voor het metaverse, hoewel hierin verder geen specifieke tijdlijn werd genoemd.
Het rapport van Grayscale werd donderdag gepubliceerd en draagt de naam “The Metaverse, Web 3.0 Virtual Cloud Economies”. In het rapport is er onderzoek gedaan naar de kansen die zullen ontstaan door de kruising van gaming en het normale leven. Er is hierin speciaal aandacht gegeven aan het potentieel van blockchain om infrastructuur voor digitale werelden te bieden.
Projecten zoals Decentraland zijn erop gericht om een online wereld te verbinden met het echte leven. Zo stelt Decentraland mensen in staat om onderling met elkaar te communiceren, hun land te beheren en tokens te verdienen, en echte voordelen te krijgen voor hun online tijd. Dat mensen steeds meer tijd online doorbrengen is al enige tijd duidelijk. We geven tegelijkertijd geld uit om sociale status op te bouwen binnen digitale domeinen, voegde het bedrijf eraan toe.
De inkomsten uit de virtuele werelden zouden kunnen groeien tot een bedrag van zo’n $400 miljard in 2025, waar het in 2020 nog $180 miljard bedroeg, zei Grayscale. De overgrote meerderheid van die $ 400 miljard zal worden uitgegeven aan in-game aankopen.
In het derde kwartaal bedroeg de totale fondsenwerving voor crypto $8,2 miljard, waarvan $1,8 miljard naar Web 3 en non-fungible tokens (NFT’s) ging, zei Grayscale.
“Vergeleken met de $ 10 miljard die bedrijven zoals Facebook van plan zijn te investeren, en de bedragen die zouden kunnen volgen van andere bedrijven en durfkapitalisten, staat de Metaverse nog in de kinderschoenen”, zei Grayscale.
De afgelopen weken stonden vooral in het teken van het metaverse. Het Metaverse is een digitale wereld dat verder gaat dan het internet dat we kennen vandaag de dag. Onze sociale interacties, zakelijke transacties en de interneteconomie in het algemeen kunnen in het metaverse een nieuwe betekenis gaan krijgen. Wat het metaverse precies gaat worden is nog onduidelijk. Wat we wel weten is dat het de plek is waar de ‘echte’ wereld en de digitale wereld zich met elkaar vermengen.
Facebook besloot de naam van het moederbedrijf te veranderen naar Meta en kondigde daarbij aan zich te richten op het metaverse. De afgelopen weken schoten metaverse gerelateerde projecten de lucht in, maar volgens Grayscale hebben we het plafond nog lang niet bereikt. Grayscale heeft een rapport gepubliceerd waarin ze een potentieel zien van meer dan $1 biljoen aan waarde voor het metaverse, hoewel hierin verder geen specifieke tijdlijn werd genoemd.
Het rapport van Grayscale werd donderdag gepubliceerd en draagt de naam “The Metaverse, Web 3.0 Virtual Cloud Economies”. In het rapport is er onderzoek gedaan naar de kansen die zullen ontstaan door de kruising van gaming en het normale leven. Er is hierin speciaal aandacht gegeven aan het potentieel van blockchain om infrastructuur voor digitale werelden te bieden.
Projecten zoals Decentraland zijn erop gericht om een online wereld te verbinden met het echte leven. Zo stelt Decentraland mensen in staat om onderling met elkaar te communiceren, hun land te beheren en tokens te verdienen, en echte voordelen te krijgen voor hun online tijd. Dat mensen steeds meer tijd online doorbrengen is al enige tijd duidelijk. We geven tegelijkertijd geld uit om sociale status op te bouwen binnen digitale domeinen, voegde het bedrijf eraan toe.
De inkomsten uit de virtuele werelden zouden kunnen groeien tot een bedrag van zo’n $400 miljard in 2025, waar het in 2020 nog $180 miljard bedroeg, zei Grayscale. De overgrote meerderheid van die $ 400 miljard zal worden uitgegeven aan in-game aankopen.
In het derde kwartaal bedroeg de totale fondsenwerving voor crypto $8,2 miljard, waarvan $1,8 miljard naar Web 3 en non-fungible tokens (NFT’s) ging, zei Grayscale.
“Vergeleken met de $ 10 miljard die bedrijven zoals Facebook van plan zijn te investeren, en de bedragen die zouden kunnen volgen van andere bedrijven en durfkapitalisten, staat de Metaverse nog in de kinderschoenen”, zei Grayscale.